Linköpings universitet ger språkkurser som fördjupar dina kunskaper och färdigheter i svenska och är behörighetsgivande för studier på universitet och högskolor.

Språkkurser - svenska

Intensive Introductory Courie in Swedish

Intensive Introductory Course in Swedish, 7,5 hp

Qualifying Education in Swedish

Qualifying Education in Swedish, 30 hp

Qualifying Education in Swedish: Academic and professional language use

Qualifying Education in Swedish: Academic and professional language use, 30 hp

Svenska för utländska studenter

Nybörjarkurs för dig som är utländsk student och vill ha grundläggande kunskaper i svenska.
Svenska för utländska studenter - nivå A1, 7,5 hp

Svenska för studier och yrkesliv - akademiskt läsande

Kurs inriktad på textstudier för dig som inte har svenska som modersmål och vill fördjupa dina kunskaper och färdigheter i svenska språket för högre studier och yrkesverksamhet.
Svenska för studier och yrkesliv: akademiskt läsande, 7,5 hp

Svenska för studier och yrkesliv - akademiskt skrivande

Kurs inriktad på skriftlig språkfärdighet för dig som inte har svenska som modersmål och vill fördjupa dina kunskaper och färdigheter i svenska språket för högre studier och yrkesverksamhet.
Svenska för studier och yrkesliv: akademiskt skrivande, 7,5 hp

Svenska för studier och yrkesliv - skönlitterärt läsande

Kurs inriktad på textstudier med skriftliga och muntliga övningar för att förbättra den språkliga repertoaren. Kursen vänder sig till dig som inte har svenska som modersmål och vill fördjupa dina kunskaper och färdigheter i svenska språket för högre studier och yrkesverksamhet.
Svenska för studier och yrkesliv: skönlitterärt läsande, 7,5 hp

Svenska för studier och yrkesliv - muntlig kommunikation

Kurs inriktad på muntlig språkfärdighet för dig som inte har svenska som modersmål och vill fördjupa dina kunskaper och färdigheter i svenska språket för högre studier och yrkesverksamhet.
Svenska för studier och yrkesliv: muntlig kommunikation, 7,5 hp

Språkkurser - engelska

Linköpings universitet erbjuder inga kurser i engelska på gymnasienivå utan hänvisar till Komvux eller till något av de språktester i engelska som finns. För att veta vad du behöver kan du läsa mer om behörighet i engelska på antagning.se.

Tisus - ett behörighetsgivande test i svenska