Göm menyn

Pedagogikdagarna 17-18 mars 2015
Tack alla som medverkade under pedagogikdagarna!
Utvärdering från dagarna läs mer här! 

Material från dagarna hittar du under respektive föreläsning/station nedan.

Tid och plats:

  • 17 mars, 13.15–17.00, Campus Norrkoping, sal K4
  • 18 mars, 08.15-12.00, Campus Valla, sal C1

Syfte:

– att som uppföljning till Pedagogikdagarna 2013 och med hjälp av goda exempel, inspiration och samverkan fortsätta arbetet med att stärka LiU:s möjligheter att bli det bästa alternativet för universitetsutbildning

Målgrupp:

– lärare, ledare och anställda vid LiU som är ansvariga för våra utbildningar och i olika roller involverade i undervisning och lärandeprocesser

Anmälan:
Anmälan görs på länken längre ner på sidan senast den 10 mars

Program

Dagarna inleds/avslutas med lättare mingellunch.


17 mars - Norrköping, lokal K4

13.15
Rektor inleder

13.30-14.15

"Using problem-based learning in ‘traditional’ teaching spaces: Some reflections and examples from a Scottish psychology department”
Dr Sally Wiggins, Senior Lecturer in Psychology, School of Psychological Sciences and Health, University of Strathclyde, Glasgow, Scotland, UK. Sallys presentation som pdf.

14.15-15.00

Att bedöma pedagogisk skicklighet
Anders Fällström, Nils Eriksson och Katarina Winka, Umeå universitet. Umeås universitets meriteringsmodell - pdf.

15.00-15.15

Fika

15.15-15.45

Pass 1: Program för stationerna, se nedan.

15.50-16.20

Pass 2: Program för stationerna, se nedan.

16.30-17.00

Studenternas perspektiv på kvalitet. Studenternas presentation som pdf-fil.


Stationer - Norrköping

1. Expanderad rymd för lärande*
   
Charlotte Norrman, IEI. Expanderad rymd för lärande.
    CDIO.

2. Att bedöma pedagogisk skicklighet - fördjupad
    diskussion
   
Anders Fällström, Nils Eriksson och Katarina Winka,
    Umeå universitet 

3. An observation study on the use of an interactive
    e-book in a data structures and algorithms course*
   
Chunyan Wang, IDA. An observation study ... pfd-fil

4. Digitalt berättande i undervisning
    Linnea Björk Timm och Anna Söderström, IKT-studion.
    Digitalt berättande i undervisning

5. Examination med digitala verktyg
    Ingrid Arnesdotter, IEI. Digital examination, salstenta vid 
    IEI.

6. Interprofessionellt lärande - en utmaning för framtiden
    
Madeleine Abrandt Dahlgren, IMH

7. Att lära sig se med filmen som redskap*
    Astrid Berg, ISV. Att se filmen som redskap

8. Pedagogiska utvecklingsprojekt på LiTH
    Interaktivt lärande i grundläggande matematisk analys via
    självrättande tester
    Sixten Nilsson, ITN
    Nätkurs i flervariabelanalys och vektoranalys
    George Baravdish, ITN
    Organiserade auskultationer för lärarutveckling
    Jostein Langstrand, IEI. Organiserade auskultationer


18 mars - Linköping, lokal C1

08.15
Rektor inleder

08.30-09.15

"Using problem-based learning in ‘traditional’ teaching spaces: Some reflections and examples from a Scottish psychology department”
Dr Sally Wiggins, Senior Lecturer in Psychology, School of Psychological Sciences and Health, University of Strathclyde, Glasgow, Scotland, UK. Sallys presentation som pdf.

09.15-10.00

Att bedöma pedagogisk skicklighet
Anders Fällström och Nils Eriksson, Umeå universitet. Umeås universitets meriteringsmodell - pdf.

10.00-10.15

Fika

10.15-10.45

Pass 1: Program för stationerna, se nedan.

10.50-11.20

Pass 2: Program för stationerna, se nedan.

11.30-12.00

Studenternas perspektiv på kvalitet. Studenternas presentation som pdf-fil.


Stationer - Linköping

1. Expanderad rymd för lärande*
   
Charlotte Norrman, IEI.  Expanderad rymd för lärande.
    CDIO.

2. Att bedöma pedagogisk skicklighet - fördjupad
    diskussion
    
Anders Fällström och Nils Eriksson, Umeå universitet 

3. An observation study on the use of an interactive
    e-book in a data structures and algorithms course*
   
Chunyan Wang, IDA. An observation study ... pfd-fil

4. Digitalt berättande i undervisning
    Linnea Björk Timm och Anna Söderström, IKT-studion
    Digitalt berättande i undervisning

5. Examination med digitala verktyg
    Ingrid Arnesdotter, IEI. Digital examination, salstenta vid 
    IEI

6. Fritt fall - att jobba med case när teoretisk förståelse är
    målen*
    
Elin Wihlborg, IEI. Fritt fall

7. Codela: Programmeringsövningar på webben före, under
    och efter föreläsning*
   
Anders Fröberg, IDA
 



*Projekt som beviljades pedagogiska utvecklingsmedel 2013.


Sidansvarig: monika.samuelsson@liu.se
Senast uppdaterad: Tue Feb 02 16:17:17 CET 2016