One Year Master - Strategy and Marketing, 60 hp (FEK5SM)

One Year Master - Strategy and Marketing, 60 credits

Kursbeskrivning

Kursen ger möjlighet att studera företagsekonomi med inriktning mot strategi och marknadsföring på helfart under ett år, och leder till en generell ettårig ekonomie magisterexamen i företagsekonomi - One Year Master in Business Administration. Under höstterminen läses kurserna Strategy - Classic and Contemporary Views, 15hp, samt Advanced Consumer Marketing, 15hp. Under vårterminen skrivs en Magisteruppsats 30hp inom inriktningen.

Urvalsgrupper – med procentuell antagning (utan inbördes rangordning): 
1. 40% av platserna - Sökande med registrering på företagsekonomi 3 vid LiU samt sökande från något av civilekonomprogrammen vid LiU med kandidatexamen 180 hp i huvudområdet företagsekonomi. 
2. 30% av platserna - Sökande med civilekonomexamen 240 hp från LiU i huvudområdet företagsekonomi.  
3. 30% av platserna - Övriga, sökande med kandidatexamen 180 hp i företagsekonomi eller motsvarande.

Huvudområde

Företagsekonomi

Nivå

Avancerad nivå

Kurstyp

Fristående kurs

Studierektor eller motsvarande

Svjetlana Pantic Dragisic

Kontaktinformation

Eva Eriksson, Administrator

Svjetlana Pantic Dragisic, Study Director

Åsa Carmesten, Study Adviser

Kursen ges för Termin Veckor Språk Ort VOF
Fristående kurs (Helfart, Dagtid) HT 2021 v202134-202223 Engelska Linköping
VOF = Valbar / Obligatorisk / Frivillig

Huvudområde

Företagsekonomi

Utbildningsnivå

Avancerad nivå

Fördjupningsnivå

A1E

Förkunskapskrav

  • Kandidatexamen 180 hp i huvudområdet företagsekonomi
  • Engelska 6/B
    (Undantag för svenska)

Kursinnehåll

Se de ingående kurserna

722A04 Strategy - Classic and Contemporary Views, 15 hp
722A50 Advanced Consumer Marketing, 15 hp
722A36 Magisteruppsats i företagsekonomi, 30 hp

Examination

Om LiU:s koordinator för studenter med funktionsnedsättning har beviljat en student rätt till anpassad examination vid salstentamen har studenten rätt till det. Om koordinatorn istället har gett studenten en rekommendation om anpassad examination eller alternativ examinationsform, får examinator besluta om detta om examinator bedömer det möjligt utifrån kursens mål.

Studerande, vars examination underkänts två gånger på kursen eller del av kursen, har rätt att begära en annan examinator vid förnyat examinationstillfälle.

Den som godkänts i prov får ej delta i förnyat prov för högre betyg.

Betygsskala

Tregradig skala, U, G, VG

Övrig information

Planering och genomförande av kurs ska utgå från kursplanens formuleringar. Den kursvärdering som ska ingå i varje kurs ska därför behandla frågan om hur kursen överensstämmer med kursplanen.

Kursen bedrivs på ett sådant sätt att både mäns och kvinnors erfarenhet och kunskaper synliggörs och utvecklas.

Institution

Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

Övrigt

Please, look up each course on liu.se/studyinfo:

  • 722A04 Strategy - Classic and Contemporary Views, 15 hp
  • 722A50 Advanced Consumer Marketing, 15 hp
  • 722A36 Magisteruppsats i företagsekonomi, 30 hp

Det finns inga examinationsmoment att visa.

Denna flik innehåller det material som är publikt i Lisam. Den information som publiceras här är inte juridiskt bindande, sådant material hittar du under övriga flikar på denna sida. Det finns inga filer att visa.

Sidansvarig: Infocenter, infocenter@liu.se