Mentoring in Preschool and Teacher Education, 7.5 credits

Handledning inom förskole- och lärarutbildning, 7.5 hp

911G66

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Course type

Single subject course

Examiner

Catarina Jeppsson

Course coordinator

Catarina Jeppsson

Director of studies or equivalent

Henrik Lindqvist

Contact

Åsa Järnvall, Kursansvarig

Catarina Jeppsson, Kursansvarig

Helene Pers, administratör

ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
Single subject course (One-eight-time, Afternoon-time) Autumn 2021 202134-202223 Swedish Norrköping, Norrköping

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Grades

Two-grade scale, U, G

Other information

Course revised 2020-04-02; Dnr LiU-2020-01361

Department

Institutionen för beteendevetenskap och lärande
Code Name Scope Grading scale
OBL1 Mandatory part 0 credits D
SRE5 Written presentation 2.5 credits U, G
SRE6 Written presentation 2.5 credits U, G
SRE4 Written presentation 2.5 credits U, G
Obligatorisk litteratur Birnik, H. (2010). Handledande samtal. Lund: Studentlitteratur Boo, S., Forslund Frykedal, K. & Thorsten, A. (2017). Att anpassa undervisning: till individ och grupp i klassrummet. Stockholm: Natur & Kultur Akademiska. I kursen ingår enbart kapitel 8 Att hantera dilemman. Colnerud, G. & Samuelsson, M. (2015) Dilemma eller evidens? Hur tänker lärarstudenter kring klassrumsledarskap? Venue. https://old.liu.se/uv/lararrummet/venue/dilemma-eller-evidens-hur-tanker-lararstudenter-kring-klassrumsledarskap?l=sv Emsheimer, P. & Göhl, I. (2014). Handledning i lärarutbildning: Att utforska undervisningssituationer. Lund: Studentlitteratur. Florin Sädbom, R., Bäcklund, J., Anderström, H & Manderstedt, L. (2019). En skenbar tydlighet? En studie om VFU-handledares och lärarstudenters beskrivningar av hur bedömningsmatrisen används i handledningssamtal. Högre utbildning. Vol. 9. Nr. 1. s. 48-60. Gardesten, J. & Hegender, H. (2015). Underkännanden inom verksamhetsförlagd lärarutbildning: Resultat från en forskningsexpedition i svårframkomlig terräng. Utbildning och Lärande / Education and Learning. 9. s. 68-85. Gerrevall, P. (2017). Att bedöma lärarkvalitet: Skicklighet, lämplighet & kompetens Stockholm: Natur och Kultur. s. 107-136, s. 151-170, s. 190-258, s. 261-272. Hegender, H. (2007). Lärarutbildningens kunskapsmål för verksamhetsförlagd utbildning: Ett ”mischmasch” av teori och praktik. Pedagogisk Forskning I Sverige. ÅRG 12. NR 3. s. 194-207. Hultman, G., Wedin, A-S. & Schoultz, J. (2012). Lärandet och hur det synliggörs under lärarutbildningens praktikperioder: Handledning och överförande av yrkeskunnande, Didaktisk tidskrift, 22(2), pp. 335-358. http://liu.diva-portal.org/smash/get/diva2:528177/FULLTEXT01.pdf Lindqvist, H., Weurlander, M., Wernerson, A. & Thornberg, R. (2017). Resolving feelings of professional inadequacy: Student teachers’ coping with distressful situations. Teaching and Teacher Education, 64. pp. 270-279. Övrig litteratur Rajuan, M., Beijaard, D. & Verloop, N. (2008). What Do Student Teachers Learn? Perceptions of Learning in Mentoring Relationships. The New Educator, 4:133-151.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.