2019 Alma Memisevic (2019) Naturvetenskap i fritidshem: Att väcka och fånga elevers intresse Fritidshemmets möjligheter , s. 239-263 Alma Memisevic (2019) De inkluderade - Samtidens oönskade barn , Skola och samhälle Lotta Holme, Alma Memisevic (2019) Inkludering som utmaning och möjlighet , Skola och samhälle Alma Memisevic, Silvia Edling, Guadalupe Francia (2019) Var är kvinnliga skoldebattörer med utländsk bakgrund? , Skola och samhälle 2018 Alma Memisevic (2018) "Men du… du glömde att fråga om rasism." , Skola och samhälle
Alma Memisevic (2019) Naturvetenskap i fritidshem: Att väcka och fånga elevers intresse Fritidshemmets möjligheter , s. 239-263
Alma Memisevic, Silvia Edling, Guadalupe Francia (2019) Var är kvinnliga skoldebattörer med utländsk bakgrund? , Skola och samhälle
Science Education Subject-based teaching in the natural sciences is a research area that conducts research in conjunction with teacher training at Linköping University, in particular the part which is carried out in Norrköping.