2023 Ann-Sofie Kall, Ola Uhrqvist, Therese Asplund (2023) Whats the matter in education for sustainable development? How sustainability stories make matter as issues or problems Environmental Education Research Continue to DOI Ögren Tomas, Ola Uhrqvist (2023) Klassrummet räcker inte för undervisning i hållbar samhällstransformation. Skola och samhälle Therese Asplund, Ola Uhrqvist, Ann-Sofie Kall, Amina Bijedic (2023) Att lära för FN:s Globala Mål - utmaningar och möjligheter med ämnesövergripande och samskapande undervisning i förskolan NorDiNa: Nordic Studies in Science Education, Vol. 19, p. 35-48 Continue to DOI Ola Uhrqvist, Simon Wessbo, Therese Asplund, Ann-Sofie Kall (2023) Att skapa den nya berättelse som världen behöver: Ett fortbildningsmaterial för att arbeta med berättelser i lärande för hållbar utveckling i förskolan 2021 Simon Wessbo, Ola Uhrqvist (2021) Bildning för hållbar utveckling - och dess potential för svenskämnets undervisning Forskning om undervisning och lärande, Vol. 9, p. 6-27
Ann-Sofie Kall, Ola Uhrqvist, Therese Asplund (2023) Whats the matter in education for sustainable development? How sustainability stories make matter as issues or problems Environmental Education Research Continue to DOI
Ögren Tomas, Ola Uhrqvist (2023) Klassrummet räcker inte för undervisning i hållbar samhällstransformation. Skola och samhälle
Therese Asplund, Ola Uhrqvist, Ann-Sofie Kall, Amina Bijedic (2023) Att lära för FN:s Globala Mål - utmaningar och möjligheter med ämnesövergripande och samskapande undervisning i förskolan NorDiNa: Nordic Studies in Science Education, Vol. 19, p. 35-48 Continue to DOI
Ola Uhrqvist, Simon Wessbo, Therese Asplund, Ann-Sofie Kall (2023) Att skapa den nya berättelse som världen behöver: Ett fortbildningsmaterial för att arbeta med berättelser i lärande för hållbar utveckling i förskolan
Simon Wessbo, Ola Uhrqvist (2021) Bildning för hållbar utveckling - och dess potential för svenskämnets undervisning Forskning om undervisning och lärande, Vol. 9, p. 6-27
Östergötland’s future – forest fires and drought? The Climate Change Megagame was held on 21 November. This is a huge online game that simulates future climate change in Östergötland, with participants playing the part of various local actors.
Division of Education, Teaching and Learning (PEDI) Teachers' work and students' learning are in focus at the Division of Education, Teaching and Learning. This focus covers basic and advanced levels as well as graduate studies and research.
Department of Behavioural Sciences and Learning (IBL) Human behaviour and learning is the focus for education and research at the department. We educate students and scientists that are well equipped to meet future challenges in society and working life.