2023 Ola Uhrqvist, Simon Wessbo, Therese Asplund, Ann-Sofie Kall (2023) Att skapa den nya berättelse som världen behöver: Ett fortbildningsmaterial för att arbeta med berättelser i lärande för hållbar utveckling i förskolan 2021 Simon Wessbo, Ola Uhrqvist (2021) Bildning för hållbar utveckling - och dess potential för svenskämnets undervisning Forskning om undervisning och lärande, Vol. 9, p. 6-27 Ola Uhrqvist, Lisa Carlsson, Ann-Sofie Kall, Therese Asplund (2021) Sustainability Stories to Encounter Competences for Sustainability Journal of Education for Sustainable Development, Vol. 15, p. 146-160 Continue to DOI Ola Uhrqvist (2021) Så blir skolan meningsfull Skola och samhälle Ola Uhrqvist, Ola Leifler, Magnus Persson (2021) Citizens' views on climate-change adaptation: a study of the views of participants in the 2020 Climate Change Megagame
Ola Uhrqvist, Simon Wessbo, Therese Asplund, Ann-Sofie Kall (2023) Att skapa den nya berättelse som världen behöver: Ett fortbildningsmaterial för att arbeta med berättelser i lärande för hållbar utveckling i förskolan
Simon Wessbo, Ola Uhrqvist (2021) Bildning för hållbar utveckling - och dess potential för svenskämnets undervisning Forskning om undervisning och lärande, Vol. 9, p. 6-27
Ola Uhrqvist, Lisa Carlsson, Ann-Sofie Kall, Therese Asplund (2021) Sustainability Stories to Encounter Competences for Sustainability Journal of Education for Sustainable Development, Vol. 15, p. 146-160 Continue to DOI
Ola Uhrqvist, Ola Leifler, Magnus Persson (2021) Citizens' views on climate-change adaptation: a study of the views of participants in the 2020 Climate Change Megagame
Östergötland’s future – forest fires and drought? The Climate Change Megagame was held on 21 November. This is a huge online game that simulates future climate change in Östergötland, with participants playing the part of various local actors.
Division of Education, Teaching and Learning (PEDI) Teachers' work and students' learning are in focus at the Division of Education, Teaching and Learning. This focus covers basic and advanced levels as well as graduate studies and research.
Department of Behavioural Sciences and Learning (IBL) Human behaviour and learning is the focus for education and research at the department. We educate students and scientists that are well equipped to meet future challenges in society and working life.