Akademiska föreningens pristagare 2017, Anna Klawonn, håller föreläsningen "Inflammatory disease and depression: searching for molecular links" 19 september hos Hälsofonden.
Klawonn är doktorand och verksam vid CSAN. AF-priset delas ut till två pristagare som är anställda vid LiU och ”genom eget arbete på ett förtjänstfullt sätt bidragit till för Linköpings universitet värdefull verksamhet, utveckling eller förnyelse”.

Anna Klawonn var en av årets prisatagare. Motiveringen löd: "You have beside your research studies received excellent evaluations as a teacher in LiU's experimental biomedical education. Your lecture about motivational circuitry and modern techniques in neuroscience in the master’s level course “Neurobiology” has been the highest-ranking two years in a row. Furthermore, you have in the planning and organizing one of the courses in LiU´s 1st International summer school 2016 - “Drug addiction - from genes to behavior”, with enthusiasm and engagement strongly contributed to make the course a success."

Nu håller hon en öppen föreläsning kring ämnet som gav henne priset. Föreläsningen "Inflammatory disease and depression: searching for molecular links" ges tillsammans med Hälsofonden 19 september och är öppen för alla. Tid: Tid: Kl 18-19.30 Lokal: Berzeliussalen, ingång 64 eller 65, Campus US.