24 maj 2016

Studenterna från LiU AIF tog hem inte mindre än nio medaljer, varav två guld, vid helgens Student-SM i simning.
Niclas GranströmDen 16 april var det dags för Student-SM i simning i Lund med Teknologkårens IF som värd. I år var det rekordmånga anmälda, över 170 studentsimmare. Och banorna i Lund var snabba, det sattes flera mästerskapsrekord.

För studenterna i LiU AIF slutade tävlingen med nio medaljer.

Redan första dagen tog Niclas Granström, civilingenjörsstudent i fysik och elektroteknik, guld på 50 m fritt. Nytt mästerskapsrekord på 23.57 (bilden th).
Annie Myrlander, student på programmet Personal- och arbetsvetenskap tog med sig ytterligare ett guld på 50 m fjäril.

Fyra silvermedaljer blev det för insatserna i 50 rygg herr, Niclas Granström, 50 rygg dam, Jessica Allberg, 100 medley herr, Oskar Holm, samt 50 fjäril herr, Niclas Granström.
Annie Myrlander fick också med sig ett brons hem, 50 m rygg. Brons blev det även för laget medley, frisim Mixed.

Student-SM är tävlingar i olika idrotter som arrangeras av en studentidrottsförening i samarbete med Sveriges Akademiska Idrottsförbund.