15 april 2016

Miljö, hållbarhet och framtid är temat under LiU:s event Sustainable Future, som blir en del av Framtidsveckan som äger rum runtom i Norrköping den 20-27 april.
Visualiseringscenter sett från vattnetFoto: Peter Holgersson– Vi vill visa upp en del av den miljöorienterade forskning som bedrivs här men på ett lättillgängligt och interaktivt sätt, publiken ska känna sig delaktig, berättar masterstudenten Emelie Fälton.

Sustainable Future är ett samarbete mellan LiU och TedX Norrköping och kvällen kommer att bjuda på presentationer från sex LiU-forskare, mingel och två TedTalk visningar. Bakom eventet står Emelie Fälton och Jesper Agrelius som båda läser andra året på masterprogrammet Science for Sustainable Development.

De medverkande forskarna kommer från Tema miljö förändring samt Tema teknik och social förändring. Under eventet kommer de ge korta presentationer på max 12 minuter med ett populärvetenskapligt tilltal och fokus på en delaktig publik.

Sustainable Future kommer hållas torsdag den 21:a april 2016 kl. 17-20 i restaurangen på Visualiseringscenter.

Text: Marlén Karlsson, studentreporter