Oavsett om det handlar om att följa och förverkliga sin barndomsdröm eller att i stunden gå på magkänslan så är det viktigaste att hitta det som ditt hjärta slår för och våga satsa på det.

Kärlek på LiU

diagram1hooka

Kärleken till läkaryrket

”Adrenalinet pumpar men du måste vara här och nu och anta utmaningen – det handlar om det mest värdefulla vi har, det handlar om livet.”

Yousif är i slutet på sin läkarutbildning. Drömmen har funnits där sedan barnsben även om vägen dit inte varit helt enkel.

- Jag hade inte betygen, mycket emot mig och det var många som sa att jag inte skulle klara av det men jag vägrade att ge upp min dröm.

Efter att ha läst upp betygen på Komvux kom han äntligen in på läkarprogrammet. Yousif säger att det är först nu som han fattat att han faktiskt ska bli läkare. I början var han mest, som han beskriver det, tacksam över att ha kommit in och att få vara en del av miljön.

- Läkarutbildningen på LiU är topprankad och jag är jättenöjd med kvalitén och det stöd jag har fått under min studietid. Mitt tips är att aldrig släppa taget om din dröm trots att utmaningarna kan vara många.