Chatarina Malm

Jobba på LiU - Chatarina Malm, IKE

Tänk att den aldrig upphör. Min fascination för all briljant forskning som bedrivs här, nyfikenheten, utbytet med kollegor och de utvecklingsmöjligheter som ges till den som vill. 1996 är året då jag börjar på LiU. Med undantag för ett tillfälligt avhopp på ett par år till annan arbetsgivare har jag arbetat här i 20 år! 20 år!? Hur är det möjligt, undrar du?

Om jag säger högskolesekreterare, administratör, utbildningsadministratör och nu samordnare kanske du förstår varför. Fyra olika typer av uppdrag på lika många arbetsplatser är ett bevis på att jag har en generös arbetsgivare som ger mig möjligheter att testa olika saker. Jag tvingar mig själv att kliva ur min trygghetszon. I år har jag utmanat mig själv. Nyfiken på ledarskap är programmet som jag fick möjligheten att gå. Vi har varit ett tight, härligt LiU-gäng som alla har bjudit på oss själva, vi har delat med oss av styrkor och svagheter, av erfarenheter och drömmar. Det har gett mig stor kunskap och förståelse för vad ledarskapet vid LiU är och innebär och jag har lärt mig otroligt mycket om mig själv.

”Ett universitet med internationell lyskraft där människor och idéer möts och utvecklas”. Det är LiU:s vision och min vardag. Mitt bidrag är professionell service till studenter, forskare, lärare och andra kollegor i en internationell forsknings- och utbildningsmiljö.

Chatarina Malm
Samordnare vid IKE, Institutionen för klinisk och experimentell medicin