Reservantagning kan ske via e-post eller via telefonsamtal

Nedan listas vad som gäller för just ditt program

Om reservantagning sker löpande skickas antagningsbesked till den e-postadress som finns angiven på ditt konto på antagning.se.

Om reservantagning sker via telefon måste du personligen vara tillgänglig under hela den tiden (se nedan) och kunna ge oss ett omedelbart svar om du vill ha platsen eller inte när vi ringer.
Om du inte svarar i telefonen under denna tid stryks du från reservlistan. Vi kommer ringa det telefonnummer som finns angivet på ditt konto på antagning.se, så gå gärna in och dubbelkolla så att telefonnumren är korrekt inskrivna.

Speciallärare och specialpedagog

Vi kallar reserver via telefon måndag 19 augusti kl. 17-21 och tisdag 20 augusti kl. 17-21 samt löpande via e-post.
Du måste vara tillgänglig och kunna ge oss svar inom 3 dagar om du vill ha platsen eller inte. Får vi inget svar under denna tid mister du din plats.

Förskollärarprogrammet

Grundlärare med inriktning fritidshem

Löpande reservantagning from v.32. Besked skickas ut via e-post.

Grundlärare med inriktning fritidshem erfarenhetsbaserad

Grundlärare med inriktning förskoleklass och årskurs 1-3, Norrköping

Grundlärare med inriktning förskoleklass och årskurs 1-3, Linköping

Grundlärare 4-6

Ämneslärarprogrammet 7-9

Löpande reservantagning from v.32. Besked skickas ut via e-post. Måndag den 19 augusti klockan 15-18 sker ett avslutande reservupprop via telefon.

Ämneslärare gymnasiet