Som student på LiU kan du åka buss gratis mellan våra campus. Allt du behöver är ditt LiU-kort!

Foto GORAN BILLESON

LiU-kortet är din biljett

Har du lektioner på ett annat campus än det du bor närmst, eller vill byta studiemiljö ibland? Linköpings universitet har egna bussar som tar studenter och anställda mellan våra tre campus i Linköping och Norrköping, så att du kan ta del av LiUs studentliv oavsett var det är på gång.

Som student använder du ditt LiU-kort som biljett på Campusbussen. Du kan åka gratis med ditt LiU-kort så ofta du vill. Du måste ha ett giltigt LiU-kort för att få resa med Campusbussen - observera att LiU-kortet är personligt och visar att du är registrerad student.

Anställda som reser i tjänsten måste ha giltigt LiU-kort eller tillfälligt busskort för besökare för att resa med Campusbussen. Mer information om Campusbussen för anställda finns på Liunet.

Resväg

Campusbussen åker från campus Norrköping, via campus Valla och slutligen till campus US, samt i motsatt färdriktning. Bussen gör två uppehåll på campus Norrköping, ett på campus US och fyra uppehåll på campus Valla.  En enkel resa från campus US till campus Norrköping tar ca en timme.

Hitta tidtabellen

Tidtabellen finns på sidan om Campusbussen på Liunet för studenter - logga in med ditt LiU-konto. Funktionen kommer att finnas tillgänglig även i LiU-appen i en kommande uppdatering. Du hittar LiU-appen där appar finns att hämta för iOS och Android.

Kom igång och hämta ut ditt LiU-kort

Så är livet som student på LiU