Pernilla ville vidareutveckla sig och att bli lärare är något som har intresserat henne länge. – Just nu så passar inte heltidsstudier för mig, så det var perfekt att få testa läsa en kurs på halvfart inom lärarprogrammet för att pröva på och se om det är något för mig.

Hur är det att plugga en kurs inom Fler vägar in på Linköpings universitet?

– Det har fungerat oerhört bra! Jag läser ”Kunskap och lärande med fokus på didaktiska processer”. Vi har haft några campusdagar på plats på campus Valla, och övrig tid har det varit självstudier hemma. Det upplägget har passat mig väldigt bra.

Vad är det bästa med din kurs?

– Kursen är intressant och givande. Den kommer att rusta en blivande lärare och är en bra introduktion till det pedagogiska fältet. Föreläsningar har varvats med seminarier och redovisningar, så det har funnits variation i studierna. Eftersom kursen har gått på halvfart med fasta campusdagar så har det gått att planera in detta samtidigt som jag arbetar.

Vad vill du säga till de som funderar på att söka?

– Sök! Om du är sugen på att bli lärare så är detta ett perfekt tillfälle att få testa på kurser inom lärarprogrammet.