14 december 2015

I samband med Musikhjälpen anordnas ett öppet Science Café kring klimat och hållbarhet på Kollektivet den 14-18 december.

På plats finns forskare från Linköpings universitet och representanter från näringsliv och kommun. Samtalen leds av Anders Carlsson, Linköpings universitet och Malin Forsgren, Cleantech Östergötland och pågår varje dag fram till och med fredag mellan kl 16.00-17.00.

Alla är välkomna att komma in en stund, ta en kopp varm dryck och lyssna på- och delta i intressanta diskussioner och samtal kring klimattemat.

Caféet är ett samarrangemang mellan Linköpings universitet och Cleantech Östergötland. Den är en del av veckans program på Kollektivet där överskottet på Kollektivets försäljning går till insamling för Musikhjälpen.

Måndag 14 december: Nya affärsmodeller i en cirkulär ekonomi. Mattias Lindahl, docent på avdelningen för industriell miljöteknikoch Agneta Ring, Manager Sustainability på Toyota material handling

Tisdag 15 december: Kan svensk miljöteknik rädda världen? Olof Hjelm, professor i industriell miljöteknikoch Elin Ledskog, sälj- och marknadschef på företaget Againity

Onsdag 16 december: Vi vet vad som måste göras men varför händer inget? Johan Hedrén, docent Tema miljöförändring, Lena Westerholm, Sustainability Manager på ABB AB samt Charlotte Elander, marknadschef på Energifabriken.

Torsdag 17 december: Hur blir den klimatsmarta resan även den bästa resan?
Sara Gustafsson, docent i miljömanagement och miljöteknik och Marcus Torstenfelt, trafikplanerare på Linköpings kommun.

Fredag 18 december: Vem ska fixa klimatet – experterna eller du och jag? Mats Eklund, professor i miljöteknikoch Klas Gustafsson, vice VD på Tekniska verken.

Publicerad 2015-12-14