Vill du veta hur det är att vara student vid Linköpings universitet? Då kan du få "skugga" en student och följa med på föreläsningar, lektioner, grupparbeten eller laborationer, beroende på vad som står på schemat.
Foto Anna Nilsen

Att skugga en student är ett bra tillfälle att uppleva miljön på våra campus och kunna ställa frågor om hur det är att studera vid Linköpings universitet.

Hur gör jag?

En skuggning tar ca en halvdag och vi gör vårt bästa för att förmedla kontakt med en student från den utbildningen som tar emot dig. Du och studenten kommer tillsammans överens om en för- eller eftermiddag som passar er båda. Du ansvarar själv för resa och boende. Universitetet bjuder dig och LiU-studenten på lunch. Stäm av med din kontaktstudent som kan ge dig tips utifrån dina önskemål.

Skuggningarna kör igång efter årsskiftet

Skugga är klart för den här gången, men till våren 2025 siktar vi på att öppna möjligheten igen!

Våra utbildningar

Öppet hus på våra campus