Som student är det viktigt att du tar dig tid att varva ned mellan alla föreläsningar och tentor. Träning gör gott för både kropp och sinne och har dokumenterad effekt på mental kapacitet. I Linköping, Norrköping och på Lidingö finns gott om träningsmöjligheter i form av sport- och träningsanläggningar, elljusspår, olika typer av sportföreningar och sportevenemang.

Campushallen

Utomhusaktiviteter

Studentföreningar

Skidor, fotboll eller orientering? Oavsett vilken din idrott är finns förmodligen en studentförening för dig.

AC studenterna - fotbollslag

Campushallen: aerobics, cycle, puls, gym, bollsporter m.m. - Linköpings studenters idrottsförening, LSIF

Dance Machine - främjar dansglädje och uppträder på universitetsevenemang

FLUGA - Linköpings universitets flugfiskeförening

HKL Make Believes - Linköpings studenters ishockeyförening

Klätterklubben - klättring vid Campus Norrköping

LARK - ridsport

LinAOS - förening för studenter med anknytning till Försvarsmakten

Linköpings Akademiska Cykelklubb

Linköpings universitets golfsällskap - främjar och utveckla golfintresset bland LiU-studenter

Linköpings nycirkusförening - jonglering, akrobatik, enhjuling och andra cirkuskonster

LiTHe Vilse - orienteringsförening

LiTHe Syra - löparförening

LiU AIF - Linköpings universitets Akademiska Idrottsförening

LiU AIF Golf - Linköpings Akademiska Golfsällskap

LiU AIF Simning - Linköpings universitets Akademiska Idrottsförening Simning

LiU AIF Squash (tidigare LASK Linköpings Akademiska Squashklubb)

LiURF - Linköpings rugbyförening

LiU Water & Wind - Linköpings universitets vind- & vattensportförening

LuFF - Linköpings universitets flygförening

Naffi - Norrköpings Akademiska Förening För Idrott, Campus Norrköpings idrottsförening

Norrköpings Akademiska FF - erbjuda medlemmarna möjlighet att spela fotboll i Östergötlands Fotbollsförbunds regionala serier

PAFF - Pekings akademiska friluftsförening

Valla scoutkår - scouterna vid Linköpings universitet

Vild - friluftsförening

720 - Linköpings universitets skidförening

Studenthälsan

Förebyggande hälsovård

Studenthälsan erbjuder förebyggande hälsovård för att stärka dig som student på Linköpings universitet.

Att må bra är en god grund för lyckade studier. Studenthälsan hjälper dig med frågor och bekymmer som rör din hälsa, ditt mående och dina studier - helt kostnadsfritt! All personal är utbildad och har tystnadsplikt. Du kan komma på stödsamtal, få rådgivning och gå på workshops och föreläsningar, till exempel om stresshantering och studieteknik, som hjälper dig till en förändring för att må bättre.

Kontakta Studenthälsan

LiU-kommunernas motionstips