Jobba på WASP

Välkommen att söka jobb på WASP vid Linköpings universitet.

Hur är det att jobba hos oss?

Vad kan man göra i Linköping och Norrköping med omgivning?

Besöker du sidan i mobilen? Missa inte de här sidorna om WASP:

WASP vid LiU

WASP - Wallenberg AI, Autonomous Systems and Software Program

Den fjärde industriella revolutionen är här när automation övergår i autonomi. LiU har framstående forskning inom flera av de områden som är centrala inom Wallenberg AI Autonomous Systems and Software Program, WASP.

robothund Spot, drönare, liten helikopter, operatör

WASP vid Institutionen för datavetenskap (IDA)

WASP, Wallenberg AI autonomous systems and software program, är den största enskilda forskningssatsningen i Sverige i modern tid. En av forskningsmiljöerna kopplade till WASP vid Linköpings universitet, finns vid Institutionen för datavetenskap.

WASP Humaniora och samhälle vid IEI och TEMA

Autonomi och AI är inte bara teknik. Marianne och Marcus Wallenbergs stiftelse finansierar 16 forskningsprojekt som studerar hur AI och autonoma system påverkar samhället och våra beteenden. Två av projekten finns vid LiU.

Datorseende

WASP vid Institutionen för systemteknik (ISY)

WASP Datorseende, WASP Sensorfusion, WASP Fordonssystem and WASP Optimering för inlärning och autonomi finns vid Institutionen för systemteknik (ISY) på Campus Valla i Linköping.

En man på en trappstege bredvid en cirkulär rigg.

WASP vid Institutionen för teknik och naturvetenskap (ITN)

Forskningsmiljön vid avdelningen Medie- och informationsteknik, Campus Norrköping, grundar sig på mer än tjugo års forskning inom visualisering och interaktion med anknytning till artificiell intelligens, autonoma system och programvarukonstruktion.

Abstrakt bild med algoritmer och digitala symboler

WASP vid Matematiska Institutionen (MAI)

Forskningsmiljön vid Matematiska institutionen (MAI), kopplad till WASP - Wallenberg AI, Autonomous Systems and Software Program, består av de två grupperna Matematik och algoritmer för intelligent beslutsfattande samt Optimering för maskininlärning.