Marknadsföring på den spanska marknaden, 5 hp

VT 2024, Kvartsfart, Ortsoberoende

Kursstart VT 2024
Ort Ortsoberoende
Studietakt Kvartsfart
Nivå Grundnivå
Studieform Distans
Undervisningstid Blandad undervisningstid
Antal obligatoriska tillfällen 0
Undervisningsspråk Spanska
Anmälningskod LIU-4Z424
Period 202404 - 202417
Antal platser 15

Särskilda förkunskapskrav

Grundläggande behörighet på grundnivå
samt 
Spanska 3
Undantag ges för svenska

Urval

Studieavgift

7400 kr - OBS! Gäller bara studenter utanför EU/EES och Schweiz.

Har du frågor om kursen, kontakta oss.

Blanca Astrid Moreno, kursansvarig

Marie Ekström Lorentzon, kursadministratör

Anna Martin, studievägledare

Kursplan

Kursen behandlar grundläggande frågor kring marknadsföring på spanska, främst på konsumentmarknader och diskuterar olika synsätt vid marknadsföring av varor och tjänster ur ett kulturellt perspektiv. Särskild tonvikt läggs på kontrastiva analyser med exempel på reklam i spansktalande länder och du kommer att få lära dig den spanska terminologin inom marknadsföring samt träna din kommunikativa förmåga i professionella sammanhang. 

Kursen ges helt på distans och bygger på lektioner och självstudier. Undervisningsspråk är spanska. Deltagande i kursen på distans förutsätter tillgång till Internetansluten dator. Interaktion mellan lärare och kursdeltagare sker individuellt och i grupp via ett kommunikationsforum.

En unik examen