Ronja: Den ger en bra grund, alla gynnas av att ha den beteendevetenskapliga kunskap som vi får på kursen. Som student får man bred beteendevetenskaplig kunskap, vilket kan ge en tydligare bild av vad man vill läsa eller jobba med efteråt.
Emeline: Jag håller med! Man kan också få inspiration av de man pluggar med, utifrån vad de är intresserade av och vad de vill bli. Lärarna är tvärvetenskapliga i sin undervisning och forskning, vilket är bra. Det mesta i livet är ju tvärvetenskapligt, det är grått och inte svartvitt. För övrigt är det ett bra upplägg på hur delkurserna är placerade.
Ronja: Ja, det är bra att det först kommer kurser som är knutna till ett visst ämne och att man därefter läser kurser där ämnena integreras. Det gör att man lär sig analysera samhället utifrån alla tre ämnesperspektiven.
Lisa: Du får möta en blandning av lärare som står för olika perspektiv som kan lära dig olika saker och studenterna lär också till stor del av varandra då även de bidrar med olika perspektiv, kunskaper och livserfarenheter.