De tre fritidshem som deltagit i projektet ”Fritidshem i
framtiden” presenterade på onsdagen sina resultat.

Projektet ”Fritidshem i framtiden” har medel från Norrköpings forskningsfond och drivs i form av aktionsforskning i ett samarbete mellan Linköpings universitet och tre fritidshem i Norrköping kommun. Syftet med projektet är att utveckla kvalité samt att synliggöra fritidshemsverksamhet.

De tre fritidshemmen som deltagit i projektet är Ektorpsringen, Svärtinge Hus och Folkparksskolan och på onsdagen presenterade de sina resultat för bl a kommunpolitiker och media. Närvarande var även Helene Elvstrand och Anna-Liisa Närvänen, de forskare som har stöttat fritidshemmen i deras arbete. De hoppas nu på en fortsättning av satsningen och att de tre fritidshemmen som ingått i projektet ska kunna bli handledare för andra fritidshem inom kommunen.

Girls playing

Läs artikeln i Norrköpings tidningar: http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/fokus-pa-framtidens-frita-om4068735.aspx

Relaterat innehåll