2023 Anders Hallqvist, Per Andersson, Sol Morén (2023) Becoming a folk high school teacher in Sweden The Nordic folk high school teacher: Identity, work and education, s. 239-255 Vidare till DOI 2022 Sol Morén (2022) På väg mot Vux 2.0: Distansundervisning och digitalisering på den kommunala vuxenutbildningen i en medelstor svensk stad under 2021
Anders Hallqvist, Per Andersson, Sol Morén (2023) Becoming a folk high school teacher in Sweden The Nordic folk high school teacher: Identity, work and education, s. 239-255 Vidare till DOI
Sol Morén (2022) På väg mot Vux 2.0: Distansundervisning och digitalisering på den kommunala vuxenutbildningen i en medelstor svensk stad under 2021
Forskning om bedömning Forskning om bedömning (FoB) är ett nätverk av forskare vid Linköpings universitet som utifrån ett brett samhällsvetenskapligt perspektiv intresserar sig för frågor om bedömning och betyg i utbildningssammanhang.
Avdelningen för pedagogik och vuxnas lärande (PVL) Vid avdelningen finns bland annat Sveriges enda utbildning till folkhögskollärare och en av världens största vuxenpedagogiska forskningsmiljöer. Vuxnas lärande i vuxenutbildning och folkbildning såväl som yrkesutbildning är i fokus vid avdelningen.
Institutionen för beteendevetenskap och lärande (IBL) Mänskligt beteende och förutsättningar för lärande står i fokus för utbildning och forskning på vår institution. Vi utbildar studenter och forskare som står väl rustade att möta framtida utmaningar i samhälle och arbetsliv.