Tjugo inbjudna internationella och tvärvetenskapliga forskare samlades tillsammans med forskare från Tema Barn (Barnstudier) för att utforska nya teoretiska begrepp inom barnstudier. Målet var att samla en mängd olika sätt att tänka på barn och de flera världar de lever i.

Tema Barn har genomfört tvärvetenskaplig forskning med och om barn och barndom i 30 år i år. Som en del av firandet av jubileet arrangerades internationell workshop med titeln Child Studies Multiple.

Tjugo inbjudna internationella och tvärvetenskapliga forskare tillsammans med forskare från Tema Barn (Child Studies) samlades för att utforska nya teoretiska begrepp inom Child Studies. Målet med workshopen var att samla en mängd olika sätt att tänka på barn och de världar de lever i.

De inbjudna forskarna

• Mindy Blaise (Australia)
  • Linnéa Bodén (Sweden)
  • Kathryn Bond Stockton (USA)
  • Claudia Castañeda (USA)
  • Rebecca Coleman (UK)
  • Florian Esser (Germany)
  • Matt Finn (UK)
  • Peter Kraftl (UK),
  • Kim Kullman (UK/Finland)
  • Nick Lee (UK)
  • Karin Lesnik-Oberstein (UK)
  • Karin Murris (South Africa)
  • David Oswell (UK)
  • Alan Prout (UK)
  • Rachel Rosen (UK)
  • Katherine Runswick-Cole (UK)
  • Spyros Spyrou (Cyprus)
  • Karen Smith (Ireland)
  • Affrica Taylor (Australia)
  • Ohad Zehavi (Israel)

Child Studies Multiple  -en teoretisk workshop med en lekfull twist, och en av "hands on sessionerna" hölls av Suzanne Osten, internationellt känd scen och skärmdirektör, manusförfattare och den tidigare barnfilmsambassadören.
Workshopen finansierades av Riksbankens Jubileumsfond.

Om Tema Barn