Informationen gäller till exempel gästlärare, föreläsare, opponent eller har annat tillfälligt uppdrag.
Välkommen till oss. Vi hoppas att du kommer att ha en trevlig vistelse här. För att underlätta för dig har vi samlat information och blanketter att använda efter avslutat uppdrag. Informationen gäller dig som är bosatt i Sverige och har svenskt bankkonto, personnummer eller samordningsnummer. Har du frågor hjälper vi dig gärna.

Blanketter och information

Guide kring arvode och utlägg

Betalning till svenskt bankkonto

Registrera ditt bankkonto via www.swedbank.se/kontoregister

Arvode

Gästföreläsare, opponenter och sakkunniga
Använd blanketten Underlag för utbetalning av arvode

Fyll i

• personuppgifter
  • datum för uppdraget
  • kontaktperson på institutionen

Reseutlägg

När du haft utlägg ska du använda blanketten Reseersättning. Vi ersätter utlägg för biljetter och boende. Ej mat.

Fyll i

• personuppgifter
  • information om din resa (sid 1)
  • utlägg (sid 2)
  • signera

Bifoga

• kvitton och biljetter i original. En kopia räcker inte men har du kvittot endast på mejl räcker en utskrift.
  • framgår det att du betalat? Saknar du kvitto, kan du bifoga ett kontoutdrag där transaktionen framgår.

Skicka in blanketter och bilagor

Skicka blanketter, biljetter och kvitton till

Institutionen för Tema
Namn på din kontaktperson vid Tema