Unitalent förmedlar tjänster som bygger på den kunskap och spetskompetens som finns hos studenter, forskare och anställda vid Linköpings universitet. Genom tidsbestämda och skräddarsydda uppdrag verkar Unitalent för att bidra till ökad samverkan mellan LiU och det omgivande samhället. Bolaget fungerar som ett komplement till projektkurser, ex-jobb och uppdragsutbildning.

Unitalent ägs av Linköpings universitet via LiU Holding AB vars syfte är att vara en drivande och förvaltande del i att få kunskapen från universitetet till nytta. Tillsammans med systerbolagen LEAD och LiU Invest strävar Unitalent efter att vara en viktig och naturlig del i koncernens uppdrag att skapa framgångsrika, kunskapsintensiva tillväxtbolag.

Genom tidsbestämda och skräddarsydda uppdrag verkar Unitalent för att bidra till ökad samverkan mellan LiU och det omgivande samhället. Linköpings universitet är ett brett universitet och Unitalent jobbar med studenter, forskare och anställda från hela universitetet och erbjuder därför kompetens från alla fyra fakulteter. Bolaget fungerar som ett komplement till projektkurser, ex-jobb och uppdragsutbildning.

Genom affärsområdet Student erbjuds studenter vid LiU kvalitativa extrajobb som ger relevanta erfarenheter att ta med sig vidare ut i arbetslivet. De får också in en fot på arbetsmarknaden som i förlängningen leder till en enklare övergång mellan studier och arbetsliv. Här närs också tanken om en framtida yrkeskarriär i Östergötland.

Genom affärsområdet Forskare (Spetsa) erbjuds forskare och anställda vid Linköpings universitet administrativa och affärsutvecklande tjänster som underlättar i externa uppdrag ute hos olika kunder.

Post- och besöksadress

Unitalent AB
Linköping Science Park
Teknikringen 7, plan 3
583 30 Linköping

Unitalent - en länk

Unitalent är länken mellan studenter vid Linköpings universitet och näringslivet. Vi stärker företag, organisationer och offentlig sektor med talanger från universitetet genom tidsbestämda och skräddarsydda konsultuppdrag.

På vår egen webbplats unitalent.se, finns mer information.