2021 Bo Hinnerson (2021) Studenters ämnesuppfattning och upplevelse av den verksamhetsförlagda delen av en slöjdlärarutbildning: En studie av studenters skriftliga inlämningsuppgifter Techne serien - Forskning i slöjdpedagogik och slöjdvetenskap, Vol. 28, s. 48-63 2008 Ingrid Bergvist, Kajsa Borg, Peter Hasselskog, Bo Hinnerson, Sie v.Gegerfelt Kronberg, Marcus Samuelsson (2008) Nuläge och framåtblickar - om undervisning och forskning inom det nordiska slöjdfältet: Sverige Techne serien, Vol. B:15, s. 81-91 2005 Bo Hinnerson, Anna Carlqvist (2005) Då blir nu - blir lärande 2004 Bo Hinnerson (2004) Kulturmiljöpedagogik som stöd för lärandet i den lokala natur och kulturmiljön Sløyden, minoritetene, det flerkulturelle og et internasinalt perpektiv,2003, s. 248- 2002 Bo Hinnerson (2002) Sløjden-idealet om et bra liv? Sløyden - idealet om et bra liv,2001, s. 209-
Bo Hinnerson (2021) Studenters ämnesuppfattning och upplevelse av den verksamhetsförlagda delen av en slöjdlärarutbildning: En studie av studenters skriftliga inlämningsuppgifter Techne serien - Forskning i slöjdpedagogik och slöjdvetenskap, Vol. 28, s. 48-63
Ingrid Bergvist, Kajsa Borg, Peter Hasselskog, Bo Hinnerson, Sie v.Gegerfelt Kronberg, Marcus Samuelsson (2008) Nuläge och framåtblickar - om undervisning och forskning inom det nordiska slöjdfältet: Sverige Techne serien, Vol. B:15, s. 81-91
Bo Hinnerson (2004) Kulturmiljöpedagogik som stöd för lärandet i den lokala natur och kulturmiljön Sløyden, minoritetene, det flerkulturelle og et internasinalt perpektiv,2003, s. 248-
De får uppleva nordisk kultur Nordic Culture är en av de mest populära kurserna bland internationella LiU-studenter. Pedagogiken bygger på upplevelsebaserat lärande, utomhuspedagogik och platsens betydelse för lärandet. Som att laga svensk påskbuffé till exempel.
2021 Bo Hinnerson (2021) Studenters ämnesuppfattning och upplevelse av den verksamhetsförlagda delen av en slöjdlärarutbildning: En studie av studenters skriftliga inlämningsuppgifter Techne serien - Forskning i slöjdpedagogik och slöjdvetenskap, Vol. 28, s. 48-63 2008 Ingrid Bergvist, Kajsa Borg, Peter Hasselskog, Bo Hinnerson, Sie v.Gegerfelt Kronberg, Marcus Samuelsson (2008) Nuläge och framåtblickar - om undervisning och forskning inom det nordiska slöjdfältet: Sverige Techne serien, Vol. B:15, s. 81-91 2005 Bo Hinnerson, Anna Carlqvist (2005) Då blir nu - blir lärande
Bo Hinnerson (2021) Studenters ämnesuppfattning och upplevelse av den verksamhetsförlagda delen av en slöjdlärarutbildning: En studie av studenters skriftliga inlämningsuppgifter Techne serien - Forskning i slöjdpedagogik och slöjdvetenskap, Vol. 28, s. 48-63
Ingrid Bergvist, Kajsa Borg, Peter Hasselskog, Bo Hinnerson, Sie v.Gegerfelt Kronberg, Marcus Samuelsson (2008) Nuläge och framåtblickar - om undervisning och forskning inom det nordiska slöjdfältet: Sverige Techne serien, Vol. B:15, s. 81-91
De får uppleva nordisk kultur Nordic Culture är en av de mest populära kurserna bland internationella LiU-studenter. Pedagogiken bygger på upplevelsebaserat lärande, utomhuspedagogik och platsens betydelse för lärandet. Som att laga svensk påskbuffé till exempel.