2023 Michaela Socher, Elisabeth Ingo (2023) Spoken Sentence Complexity and Grammar Use in Children with CIs Journal of Deaf Studies and Deaf Education, Vol. 28, s. 280-287 Vidare till DOI 2021 Henrik Danielsson, Elisabeth Ingo (2021) Vi hör med öronen och lyssnar med hjärnan Leva som andra: Ett biopsykosocialt perspektiv på funktionsnedsättning och funktionshinder, s. 161-172 2020 Mary Rudner, Elisabeth Ingo (2020) Hörsel och kognition: samspelet vid svåra lyssningsförhållanden Läkartidningen, Vol. 117 2019 Elisabeth Ingo (2019) Climbing up the hearing rehabilitation ladder 2018 Alessia Paglialonga, Annette Cleveland Nielsen, Elisabeth Ingo, Caitlin Barr, Ariane Laplante-Lévesque (2018) eHealth and the hearing aid adult patient journey: a state-of-the-art review Biomedical engineering online, Vol. 17, Artikel 101 Vidare till DOI
Michaela Socher, Elisabeth Ingo (2023) Spoken Sentence Complexity and Grammar Use in Children with CIs Journal of Deaf Studies and Deaf Education, Vol. 28, s. 280-287 Vidare till DOI
Henrik Danielsson, Elisabeth Ingo (2021) Vi hör med öronen och lyssnar med hjärnan Leva som andra: Ett biopsykosocialt perspektiv på funktionsnedsättning och funktionshinder, s. 161-172
Mary Rudner, Elisabeth Ingo (2020) Hörsel och kognition: samspelet vid svåra lyssningsförhållanden Läkartidningen, Vol. 117
Alessia Paglialonga, Annette Cleveland Nielsen, Elisabeth Ingo, Caitlin Barr, Ariane Laplante-Lévesque (2018) eHealth and the hearing aid adult patient journey: a state-of-the-art review Biomedical engineering online, Vol. 17, Artikel 101 Vidare till DOI
God auditiv ekologi för aktivt och hälsosamt åldrande Vi undersöker vilka lyssningsmiljöer som äldre vuxna befinner sig i sin vardag och hur dessa lyssningsmiljöer påverkar förmågan att uppfatta tal samt förmågan att samtala med andra människor.
Avdelningen för funktionsnedsättning och samhälle (FUSA) Vi forskar kring olika funktionshinder, där vi bland annat mäter och jämför påverkan och grad av funktionsnedsättning. Fokus ligger på kognition och kommunikation.
Institutionen för beteendevetenskap och lärande (IBL) Mänskligt beteende och förutsättningar för lärande står i fokus för utbildning och forskning på vår institution. Vi utbildar studenter och forskare som står väl rustade att möta framtida utmaningar i samhälle och arbetsliv.