Medicinsk pedagogik: forskning
Utvärdering av IPS-stroke
Jag leder ett projekt som beforskar IPS-stroke, en ny sekventiell, interprofessionell simuleringsmetod för studenter i hälso- och sjukvårdens professionsutbildningar vid Linköpings Universitet. Det övergripande syftet med projektet är att beforska en lärandeaktivitet där studenter från olika hälso- och sjukvårdsutbildningar i interprofessionell samverkan simulerar handläggning av en patient med stroke och dess närstående. Övriga deltagare i projektgruppen är biträdande professor Eva Tamas, professor Madeleine Abrandt Dahlgren, universitetslektor Maria Kvarnström, postdoktor Elin Karlsson samt medicine doktor Susanne Kvarnström. Forskningen bedrivs i ett nära samarbete med personal på Clinicum, där också datainsamling sker under hösten 2022.
Utvärdering av IPL-curriculum
Jag deltar i den forskargrupp som genomför en teoribaserad utvärdering av det nya IPL-curriculum som använts på LiU sedan 2016. Utvärderingen ska ge ett underlag för kritisk reflektion och diskussion och på så sätt kunna påverka framtida pedagogiska reformer.
Medicinsk pedagogik: utbildningsuppdrag
• Kursansvarig för masterkurser inom medicinsk pedagogik
• Handledare på masterkurser på inom masterprogrammet i Medicinsk Vetenskap
• Handledare på kurser inom interprofessionellt lärande på grundutbildningen.