Sök på liu.se
Sök
Visar
1 - 3
av 3
träffar
Laddar resultat
Barn, stat och marknad i tid och rum
Hur inverkar barn på ekonomi och samhälle? Hur formas barndomen i olika nationella och globala sammanhang? Området granskar politiska, sociala och ekonomiska förändringar över tid och rum med barns liv och villkor i centrum.
Barn, (visuell) kultur och konsumtion
Hur deltar barn i, och görs till del av, olika kulturella och kommersiella praktiker? Utifrån samtida och historiska aspekter granskas vardagliga visuella, materiella och konsumtionskulturella praktiker.
Medarbetare
Visa alla
Nyhet |
29 november 2021
Ny forskning nyanserar samtalet om företags välgörenhetskampanjer
Yelyzaveta Hrechaniuk har i sin forskning studerat en välgörenhetskampanj från IKEA och Rädda Barnen. I sitt arbete tittar hon närmare på vilka värderingar som presenteras för oss genom kampanjer som denna, bland annat om välgörenhet och barn.