Sök på liu.se
Sök
Visar
1 - 3
av 3
träffar
Laddar resultat
Forskarporträtt: Magnus Hultén
Magnus Hulténs forskning rör grundskolans och folkskolans utveckling och förändring. – Det handlar om att se hur samtida idéer spelar in i skolan och samspelar med skolans utveckling och förändringar i skolan.
Medel för praktiknära skolforskning till TekNaD
Magnus Hultén och Astrid Berg, vid TekNaD, får 2,5 miljoner kronor från Skolforskningsinstitutet till ett forskningsprojekt om animation och digitala verktyg i de tidiga årens kemiundervisning.
Medarbetare
Visa alla
Nyhet |
31 oktober 2019
Skolpolitiken har blivit en självgående krismaskin
Efter nyår ska regeringen ta beslut om nya riktlinjer och kursplaner för skolan. Igen. Men är det reviderade styrdokument som behövs? Reformerna är förr en väg att visa politisk handlingskraft, menar Magnus Hultén, pedagogikforskare vid LiU.