I den forskning jag bedriver fokuserar jag på vilka normer och värderingar barn själva skapar i användningen av konsumtionsvaror samt vilka normer och värderingar vuxna har kring barn och konsumtion. Det innefattar allt från barns (ekonomiska) värde till synen på pengars kulturella och sociala värde, organiseringen av entréavgifter till nöjesparker, tevereklam och tevetittande. Teoretiskt skriver jag in mig mot så kallad konsumtionskulturforskning och arbetar med begreppet ”situated child consumption”.
I den forskning jag bedriver fokuserar jag på vilka normer och värderingar barn själva skapar i användningen av konsumtionsvaror samt vilka normer och värderingar vuxna har kring barn och konsumtion. Det innefattar allt från barns (ekonomiska) värde till synen på pengars kulturella och sociala värde, organiseringen av entréavgifter till nöjesparker, tevereklam och tevetittande. Teoretiskt skriver jag in mig mot så kallad konsumtionskulturforskning och arbetar med begreppet ”situated child consumption”.