Som distansstudent vid ett utbildning vid LiU har du via biblioteket på webben tillgång till ett stort utbud elektroniska tidskriftsartiklar och böcker. Du har också möjlighet att få tryckta biblioteksböcker hemskickade.

Tillgång till e-resurser hemifrån

Via biblioteket på webben får du tillgång till ett stort digitalt bibliotek bestående av elektroniska tidskriftsartiklar och böcker. Använd söktjänsten UniSearch eller någon av bibliotekets databaser och logga in med ditt LiU-ID för att komma åt e-böcker, e-tidskrifter och annat material i fulltextI de olika databaser du har tillgång till kan du komma åt olika typer av material, exempelvis vetenskapliga artiklar.

Lån av tryckta böcker för distansstudenter

Du som läser en distansutbildning vid LiU kan få böcker från Linköpings universitetsbibliotek hemskickade.

För att erhålla den servicen måste du först registrera dig som distansstudent hos biblioteket. Det gör du genom att kontakta oss via e-post. Bifoga en kopia på att du är antagen och registrerad på en distansutbildning vid Linköpings universitet, se listan "Hitta din utbildning här!". För att få böcker hemskickade ska du bo i Sverige men inte i Linköpings eller Norrköpings kommuner.

Hitta din utbildning här!

När du registrerat dig som distansstudent kan du söka upp böcker i bibliotekets söktjänst och reservera dem. Vi lånar ut och skickar de böcker du reserverar till din hemadress.

Återlämning

Du står själv för kostnaden för att returnera boken. Adress för returen medföljer bokpaketet. Du är ansvarig för lånet till dess det registrerats som återlämnat på biblioteket.

Kontakta oss

Du kan chatta med en bibliotekarie via Fråga biblioteket eller mejla frågor till oss.

biblioteket@liu.se

Relaterat