För andra året anordnas en tävling för studenter i samarbete med radio- och poddplattformen RadioPlay. Vinnaren får ett kontrakt för publicering av podden.

Under våren har studenterna på kursen Podcast - ljudgestaltning, dramaturgi och produktionsvillkor samt programmet Kultur Samhälle Mediegestaltning arbetat med sina podcastidéer och presenterat dem för RadioPlay. En jury har valt ut tre bidrag som blivit nominerade i tävlingen, och nu är det dags för lyssnarna att lyssna och rösta på sin favorit.

Om tävlingsbidragen och omröstningen

Tävlingen pågår mellan 24 april - 6 maj. Lyssna på bidragen nedan och rösta sedan
RadioPlays tävlingssida. Vinnaren presenteras den 8 maj.

Tack för dialekten

Malin Johansson, Jesper Svartnäs, Carolin Sköld & Sofia Bel Habib

I den här podcasten kommer du få följa med programledaren Malin Johansson genom Sveriges olika dialekter. Vad är det för personer som gömmer sig bakom dialekterna? Är du din dialekt? Vem är du utan den? Följ med på en ifrågasättande och intim resa!

Ladda ned podden

Domedagen

Emelie Schultz & Oskar Hållkvist

När går världen egentligen under? Är det kärnvapen, en mordisk AI, naturkatastrofer eller utomjordingar som sätter punkt för mänsklighetens historia? I Domedagen tar Emelie och Oskar upp olika scenarion med skräckblandad förtjusning, direkt från bunkern.

Ladda ner podden

Kräsen - en podd utan lök och tomat

Annie Engdahl

Jag, Annie, är en av de mest kräsna människorna som finns. Det har kommit till punkten då jag äter samma sak varje dag hellre än provar något nytt. Jag skäms för mitt egna beteende och hur det påverkar de runt om mig. Detta är en podd om hur jag utmanar mig själv och min kräsenhet och går till botten om varför det blev som det blev.

Ladda ner podden

Förra årets podcasttävling

Podcasttävlingen 2018

Här hittar du resultatet och bidragen från förra årets podcasttävling.