Studenthusets givare bidrar till att ge LiU:s studenter ännu bättre förutsättningar för att kunna nå både nya och fler framsteg. Tillsammans utvecklar vi ett mer kreativt innehåll till verksamheterna i huset.

LiU är tacksam för omgivningens engagemang och finansiella stöd. Det stärker oss som lärosäte och vår position i konkurrensen om morgondagens studenter. Vår vision är att utveckla ”alla tiders mest dynamiska studiemiljöer” och våra studenter kommer att drar nytta av varje krona!

Läs mer om vad givarnas stöd bidragit till här

Därför stöttar vi Studenthuset!

Karolina Ganhammar klättrar nerför Studenthuset vid invigningen.

Foto Magnus Johansson

Karolina Ganhammar

Karolina är LiU:s universitetsarkitekt och ”Studenthusets mamma”. LiU och Studenthuset har en alldeles särskild plats i hennes hjärta och att få stödja studenternas verksamhet blev ett självklart val i samband med att hon snart ska avsluta sin tjänst. Det gör hon med flaggan i topp för Studenthuset vann ”Årets bygge 2020”

Foto Peter Holgersson AB

Fredrik Lundberg

Fredrik Lundberg är hedersdoktor vid Linköpings universitet. Han har på många olika vis, med ett starkt engagemang, generöst bidragit och stöttat LiU:s forskning genom åren. Nu har han namngivit ett eget rum i Studenthuset för att visa sitt personliga stöd till LiU:s studenter.

Foto Albind Winberg

Viveka Adelswärd

Viveka Adelswärd är professor emerita vid Linköpings universitet och en stark LiU supporters. Hon har forskat om mänsklig kommunikation och var engagerad vid Tema K från dess början till slut. Nu sätter Viveka guldkant på Studenthuset för att visa sitt stöd och i samband med det så namnger hon ett eget rum.

Foto Magnus Johansson

Lena Miranda

Lena Miranda är LiU alumn, visionär och en eldsjäl som brinner för innovationer och samarbeten. Hon ser stor potential i LiU:s studenter och dess betydelse för hela regionens utveckling. Gällande hennes personliga stöd säger hon "Vad gör man inte för sitt gamla lärosäte".

Ericsson AB

Ericsson är strategisk partner till Linköpings universitet med erfarenhet av samarbeten under flera decennier. De har etablerade kontakter med studentkårer och sektioner och ser det som en självklarhet att närvara i huset genom att namnge ett av studenternas grupprum.

Carl-Henric Svanberg Foto Magnus Johansson

Carl-Henric Svanberg

Carl-Henric Svanberg är alumn och hedersdoktor vid LiU som har ett särskilt engagemang för att inspirera tjejer till tekniska och naturvetenskapliga utbildningar. Nu stöttar han LiU:s studenter och har i samband med det namngett ett eget rum i Studenthuset.

Ann Holmlid Foto David Einar Nygren

Ann Holmlid

Ann Holmlid har varit verksam på LiU i över 25 år, från engagerad student till lika engagerad biträdande universitetsdirektör. När Ann fick erbjudande om nya uppdrag ville hon ge tillbaka till LiU. Studenthuset blev ett naturligt val eftersom samarbete mellan studenter och ledning alltid stått högt på agendan.

Studenthusets alla givare

En givande vägg

Vi bidrar till att utveckla Studenthusets verksamheter

Ann Holmlid