Studenthuset är ett möjligheternas hus där våra studenter ska få de allra bästa förutsättningarna att ta sig an samtidens utmaningar. Vill du sätta guldkant på verksamheterna i huset och samtidigt göra ett personligt avtryck?

Foto Anna Nilsen

Med ett finansiellt tillskott till teknik och aktiviteter kan vi utveckla ett mer kreativt innehåll till Studenthusets verksamheter. Det hjälper oss att ligga i framkant vilket är relevant för både näringslivet och samhället som helhet. Våra studenterna kommer att dra nytta av varje krona. Välkommen att bidra för att tillsammans med oss nå visionen om ”Alla tiders mest dynamiska studiemiljöer”.

Studenthuset rymmer 1 000 studieplatser, bibliotek, restaurang, testlabb, pedagogiska lärmiljöer och generöst med sociala ytor. Här kan studenter, forskare, lärare och besökare mötas på en gemensam plats. Det är ett hus utöver det vanliga som vi tror ytterligare kommer att stärka vår position om morgondagens studenter.

Det här behöver vi stöd till

En 3D-skrivare och en person med VR-glasögon.Testa VR eller skriv ut i 3D på DigiMaker hos biblioteket.

Utveckla vår kreativa testmiljö

Digimaker – en kreativ yta där studenter och forskare laborerar med ny teknik och sätt att arbeta.

Här pågår workshops på olika teman och det skapas podcast, filmer, 3D-utskrifter och prototyper av alla slag. En yta som verkligen främjar samarbeten över kompetensområden. De erbjuder ett utbud av ny digital teknik, men önskan och behovet av mer avancerade teknik är stor. Med ett finansiellt stöd kan bli ännu bättre och få vidareutveckla det som de brinner för inom digital mediaproduktion och kommunikation. Önskelistan är lång och nu vill de köpa in såväl interaktiva presentationsväggar som fler 3D-scanners.

Mer om Digimaker

Lärare föreläser om arbetsfysiologi vid Lightboard

Kristofer Hedman föreläser vid Lightboard om arbetsfysiologi

Utveckla digitala lärmiljöer

Didacticum är ett pedagogiskt utvecklingscenter som stimulerar lärare att testa nya arbetssätt att undervisa

Här utvecklas fysiska och digitala lärmiljöer med hjälp av nya metoder, verktyg och digitala tekniker. Att få testa nya sätt att undervisa utvecklar universitetets utbildning såväl som undervisning. Med ett finansiellt stöd till teknikutrustning kan de erbjuda ännu bättre förutsättningarna för LiU:s lärare att förbereda studenter för framtidens digitala samhälle. Behovet innefattar allt från att utveckla Pod-studios och videokonferensrobotar till mer omfattande labbmiljöer.

Didacticum

Gruppen Quintek har samling i Studenthuset.

Foto Danne Kalmlin

Föreläsningar med alumner

Lövverket är en publik yta i Studenthuset som vi vill fylla med intressanta föredrag tillsammans med våra alumner.

Vid den centrala mötesplats vill vi engagera alumner världen över att hålla inspirerande föredrag på olika teman. Vi vill erbjuda dialog, sprida kunskap, bygga nätverk och skapa förutsättningar för att bredda studenternas karriärvägar. Idag finns ingen budget till detta, men med ett finansiellt stöd kan vi arrangera programverksamhet med alumner för och med våra studenter i Studenthuset.

Allt man skänker gör jättestor nytta

Ge med hjärnan – känn i hjärtat!

Kontakta oss så berättar vi mer om hur du bäst kan sätta guldkant på Studenthuset. Har du redan bestämt dig så går det bra att bidra här och nu, via bankgiro eller Swish.

SWISH: 123 357 6733
BG: 743 - 8799

Märk din gåva med ”Studenthuset” och maila ditt namn och kontaktuppgifter till liudonation@liu.se i samband med din insättning. Då har vi möjlighet att kontakta dig, tacka för din gåva samt diskutera hur du vill bli uppmärksammad.

Tillsammans ser vi till att ditt bidrag, oavsett storlek, gör nytta. Vi sätter varje krona i arbete och vi lovar att räntan landar rakt i allas våra hjärtan.

Gör ett personligt avtryck!

En givande vägg
"En givande vägg" med Studenthusets alla  givare..

En "Givande vägg"

Du som stödjer Studenthuset med minst 5 000 kr får ditt namn uppsatt på vår ”Givande vägg”. Formerna på väggen har 3 storlekar och nivåer.

Liten form, från 5 000 kr
Mellanform från 50 000 kr
Stor form från 100 000 kr

Namnge ett rum

Du som vill göra ett mer personligt avtryck kan namnge ett av studenternas 16 grupprum. Då blir ditt namn väl synligt för studenterna, både via studenternas bokningssystem samt inne i rummet där du får sätta ett eget citat på väggen. Den möjligheten finns då gåvosumman uppgå till 50 000 kr. Då får du även ditt namn uppsatt i en form på den "Givande väggen" vid entrén.

Du kan namnge ett rum som privatperson, organisation eller företag. Kanske vill du namnge ett rum tillsammans med andra? Allt är möjligt. Kontakta oss så berättar vi mer om förutsättningar och tillvägagångssätt!

Mer om Studenthuset

Fotografi av Marina Keteli

Marina Keteli

Fundraisingkoordinator