Jag har varit verksam konstnär sedan början av 2000-talet och är sedan ett decennium tillbaka en del av konstduon DiPisaStasinski, tillsammans med Robert Stasinski. I vår konst har vi utgått från dialogisk estetik och i vårt senaste projekt har vi skapat en AI-uppkopplad interaktiv robotskulptur i samarbete med IBM.
Som pedagog och lärare i över ett decennium har jag föreläst om konst och undervisat i konstnärliga metoder, med syfte att belysa hur konsten som kunskapssystem kan nyttjas som ett kognitivt redskap för analys, liksom för utvecklandet av kreativ kompetens. Jag har undervisat vid flera olika institutioner i både teoretiska och praktiska kurser, med en lång erfarenhet av challenged based learning.
I takt med den ökade medvetenhet om människans inverkan på miljön har vikten av ett tvärdisciplinärt perspektiv aktualiserats inom utbildning och kreativ kompetens är av stor betydelse för arbetet mot en hållbar utveckling. I rollen som studierektor leder jag ett omfattande revideringsarbete av våra tre program vid Malmstens och här är hållbar utveckling en kärnfråga.