andha48

Anders Hallqvist

Universitetslektor

Presentation

Jag ansvar för masterprogrammet i utbildningsvetenskap, handleder uppsatser och driver ett praktiknära forskningsprojekt om närvaro och studiedeltagande inom vuxenutbildning.

Publikationer

Omslag för publikation ''
Anders Hallqvist (2014)

Educational review (Birmingham) , Vol.66 , s.497-513 Vidare till DOI

Omslag för publikation ''
Anders Hallqvist, Lars-Christer Hydén (2013)

Studies in Continuing Education , Vol.35 , s.1-16 Vidare till DOI

Omslag för publikation ''
Anders Hallqvist (2012)

Studies in Continuing Education , Vol.34 , s.83-98 Vidare till DOI

2023

Håkan Löfgren, Caroline Faleström, Linda Råbesjö, Britta Stafstedt, Lars Strömberg, Patrik Finnberg, Josefine Selberg, Susanne Dahlborg, Anders Hallqvist, Agneta Grönlund (2023) Starka känslor: en studie om gymnasieelevers erfarenheter av viktiga skolprestationer Venue, Vol. 23 (Artikel i tidskrift) Vidare till DOI
Håkan Löfgren, Caroline Faleström, Linda Råbesjö, Britta Stafstedt, Lars Strömberg, Patrik Finnberg, Josefin Selberg, Anders Hallqvist, Agneta Grönlund (2023) Att studera gymnasieelevers prestationsemotioner genom berättelser Venue, Vol. 23 (Artikel i tidskrift) Vidare till DOI
Johan Lövgren, Jonas Andreasen Lysgaard, Rasmus Kolby Rahbek, Anders Hallqvist (Redaktörskap) (2023) The Nordic folk high school teacher: Identity, work and education
Helena Colliander, Anders Hallqvist, Per Andersson (2023) Teaching with a mission: Dimensions of professional identity among folk high school teachers in Sweden The Nordic folk high school teacher: Identity, work and education, s. 35-59 (Kapitel i bok, del av antologi) Vidare till DOI
Anders Hallqvist, Per Andersson, Sol Morén (2023) Becoming a folk high school teacher in Sweden The Nordic folk high school teacher: Identity, work and education, s. 239-255 (Kapitel i bok, del av antologi) Vidare till DOI
Per Andersson, Anders Hallqvist (2023) Formell meritering och levd kunskap på folkhögskolans yrkeskurser

2022

Anders Hallqvist (2022) Biographical learning and midlife career transitions The SAGE handbook of learning and work, s. 362-375 (Kapitel i bok, del av antologi)

Forskning

Organisation