Fotografi av Anders Hallqvist

Anders Hallqvist

Universitetslektor

Presentation

Jag ansvar för masterprogrammet i utbildningsvetenskap, handleder uppsatser och driver ett praktiknära forskningsprojekt om närvaro och studiedeltagande inom vuxenutbildning.

Publikationer

Anders Hallqvist (2014)

Educational review (Birmingham) , Vol.66 , s.497-513 Vidare till DOI

Anders Hallqvist, Lars-Christer Hydén (2013)

Studies in Continuing Education , Vol.35 , s.1-16 Vidare till DOI

Anders Hallqvist (2012)

Studies in Continuing Education , Vol.34 , s.83-98 Vidare till DOI

2025

Louise Malmström, Filippa Millenberg, Anders Hallqvist (2025) Vad är en folkhögskola? Om folkhögskolan: en särskild utbildningsform för vuxna, s. 51-71 (Kapitel i bok, del av antologi)
Eva-Marie Harlin, Song-ee Ahn, Anders Hallqvist (2025) Utbildningsdesign och kursutveckling inom folkhögskolan Om folkhögskolan: en särskild utbildningsform för vuxna, s. 223-244 (Kapitel i bok, del av antologi)

2023

Håkan Löfgren, Caroline Faleström, Linda Råbesjö, Britta Stafstedt, Lars Strömberg, Patrik Finnberg, Josefine Selberg, Susanne Dahlborg, Anders Hallqvist, Agneta Grönlund (2023) Starka känslor: en studie om gymnasieelevers erfarenheter av viktiga skolprestationer Venue, Vol. 23 (Artikel i tidskrift) Vidare till DOI
Håkan Löfgren, Caroline Faleström, Linda Råbesjö, Britta Stafstedt, Lars Strömberg, Patrik Finnberg, Josefin Selberg, Anders Hallqvist, Agneta Grönlund (2023) Att studera gymnasieelevers prestationsemotioner genom berättelser Venue, Vol. 23 (Artikel i tidskrift) Vidare till DOI
Johan Lövgren, Jonas Andreasen Lysgaard, Rasmus Kolby Rahbek, Anders Hallqvist (Redaktörskap) (2023) The Nordic folk high school teacher: Identity, work and education
Helena Colliander, Anders Hallqvist, Per Andersson (2023) Teaching with a mission: Dimensions of professional identity among folk high school teachers in Sweden The Nordic folk high school teacher: Identity, work and education, s. 35-59 (Kapitel i bok, del av antologi) Vidare till DOI
Anders Hallqvist, Per Andersson, Sol Morén (2023) Becoming a folk high school teacher in Sweden The Nordic folk high school teacher: Identity, work and education, s. 239-255 (Kapitel i bok, del av antologi) Vidare till DOI

Forskning

Organisation