Elisabeth Tenglet

Doktorand

Presentation

Jag är doktorand i pedagogik och forskar om bedömningar som kommuniceras i betygs- och utvecklingssamtal i årskurs 4-6. Mina forskningsintressen rör bedömning och institutionella samtal i skolan, samt metoder för att analysera samtal och interaktion.

Publikationer

2024

Elisabeth Tenglet, Håkan Löfgren (2024) Managing performance demands: emotional aspects of doing grade policy in feedback practices Nordic Journal of Studies in Educational Policy, s. 1-18 (Artikel i tidskrift) Vidare till DOI

2023

Elisabeth Tenglet (2023) Quiet in class? Exploring discourses on verbal participation Educational research (Windsor. Print), Vol. 65, s. 230-247 (Artikel i tidskrift) Vidare till DOI
Elisabeth Tenglet, Håkan Löfgren, Ann-Marie Markström (2023) Beyond Reporting Grades in Grade Talk: Narratives About Students' Paths in Year Four Scandinavian Journal of Educational Research, Vol. 67, s. 345-359 (Artikel i tidskrift) Vidare till DOI

2021

Emilia Åkesson, Elisabeth Tenglet, Fredrik Olsson, Tina Lidström (2021) Editorial: Open Issue Confero: Essays on education, philosophy and politics, Vol. 8, s. 4-6 (Artikel i tidskrift) Vidare till DOI

2020

Johan Forsell, Tina Lidström, Elisabeth Tenglet, Emilia Åkesson (2020) Editorial: Navigating in a Measurable Epistemic Landscape Confero: Essays on education, philosophy and politics, Vol. 7, s. 5-9 (Artikel i tidskrift) Vidare till DOI

Forskningsnätverk

Organisation