Mitt avhandlingsprojekt handlade om vad det innebär att vara och utvecklas som lärare för kortutbildade vuxna, d.v.s. för elever som ännu inte utvecklat sin förmåga att läsa och skriva. Studien intresserade sig för hur lärares professionella identitet formas i relation till de många olika yrkesmässiga gemenskaper de är en del av.
För närvarande delar jag i ett forskningsprogram om migration, lärande och social inkludering. Frågor vi ställer oss är bl.a. vad migranters deltagande i olika typer av vuxenutbildning får för effekter och hur dessa kan förstås utifrån hur migranterna upplever sitt deltagande. Deltagares inkluderingsbanor är ett centralt begrepp vi använder för att förstå hur språkutbildning bidrar till migranters inkludering i samhället.
Förutom att forska är jag också involverad i undervisning - framförallt på Folkhögskollärarprogrammet och på det internationella masterprogrammet Adult learning and Global Change. Jag har också hand om fristående kurser, t.ex. en i vuxenpedagogik och en som riktar sig mot lärare som jobbar inom folkhögskolan.