Min forskning bygger på queerstudier, mediestudier, visuell kultur och kulturstudier för att utforska på vilket sätt kroppen har formats, övervakats och ifrågasatts som en politisk arena för kreativt och känslofyllt världsskapande inom moderna och samtida sexkulturer.
Sex och sexualiteter är allomfattande förekomster i samtida mediekulturer och offentliga diskurser, från hälsopanik kring effekterna av lättillgänglig online-porr, till pågående (och gamla) moralpaniker om "bra" och "dåligt" sex, rädsla för "sexualisering" eller den växande marknaden för alla typer av sexteknologier: porr, sexleksaker, sexprestationsläkemedel (Viagra, Cialis), narkotikabruk (GHB, kristallmetamfetamin, katinoner), online-sexarbete (OnlyFans, JustForFans), dejting- och mötesappar (Grindr, Tinder, Recon, Hinge, Scruff).
I min forskning närmar jag mig sexkulturer som pelare för moderna och samtida former av subjektivering, där jag betonar olika mediers roll och möjligheter att producera, sprida och upprätthålla olika sexkulturer och sexuella subjekt. Här innefattar "media" inte enbart föremål som vanligtvis kopplas till nutida medielandskap (till exempel film, tryckt media, television, internet), utan sträcker sig även till den materiella kroppen själv som ett förkroppsligat gränssnitt av sensationer och känslor, begär och identiteter. Det vill säga kroppen som det medium som förkroppsligar, medierar och modulerar förhållandet mellan jaget och världen, som låter jaget flyta ut i världen och världen flyta in i jaget. På liknande sätt innebär "media" de olika teknologiska proteser som har spelat och fortsätter att spela viktiga roller inom sexkulturer och processer av sexuell subjektivering: rekreationsanvändning av narkotika, sexleksaker, visuell media med mera.
Mitt arbete navigerar därför i de komplexa politiska och etiska aspekterna av våra sexkulturer. Sexkulturer kan och skapar ofta bredare kunskapssystem, oavsett om de är hegemoniska eller minoriserade. Samtidigt kan de också fungera som platser för utforskning och provokation av nya sätt att relatera till sig själv och andra, för att ifrågasätta gränserna mellan det individuella och det kollektiva och för att förkroppsliga oss själva på olika sätt, ibland på mer omfattande sätt med potential att forma bredare aspekter av våra liv och vår existens i världen.