2023 Johanna Andersson (2023) Lärande inom naturvetenskap med utgångspunkt i barns teckningar Bilder för barn och bilder av barn, s. 145-157 Maria Simonsson, Johanna Andersson (Redaktörskap) (2023) Bilder för barn och bilder av barn Johanna Andersson, Jonas Hallström (2023) En hållbar modell för praktiknära forskning? 2020 Johanna Andersson, Ragnhild Löfgren, Lena Tibell (2020) What's in the body? Children's annotated drawings Journal of Biological Education, Vol. 2, s. 176-190 Vidare till DOI 2019 Johanna Andersson (2019) Barns teckningar som utgångspunkt i det naturvetenskapliga samtalet
Johanna Andersson (2023) Lärande inom naturvetenskap med utgångspunkt i barns teckningar Bilder för barn och bilder av barn, s. 145-157
Johanna Andersson, Ragnhild Löfgren, Lena Tibell (2020) What's in the body? Children's annotated drawings Journal of Biological Education, Vol. 2, s. 176-190 Vidare till DOI
Naturvetenskapernas didaktik Naturvetenskapernas didaktik är en forskningsmiljö som bedriver forskning i anslutning till lärarutbildningen vid Linköpings universitet, speciellt den del som genomförs i Norrköping.
Teknik, naturvetenskap och didaktik - TekNaD Teknik, naturvetenskap och didaktik - TekNaD - är en forskningsmiljö inom teknikens och naturvetenskapernas didaktik som startade 2011.
Visuellt lärande och kommunikation Vi forskar om undervisning och lärande av naturvetenskap med visualiseringar. Vårt ämnesfokus är biologi och molekylära vetenskaper, och vi är intresserade av såväl lärande som design av visualiseringar.
Avdelningen för lärande, estetik och naturvetenskap (LEN) Avdelningens uppdrag är att bedriva utbildning och forskning inom det utbildningsvetenskapliga området samt utbildning inom språklig kommunikation.
Institutionen för beteendevetenskap och lärande (IBL) Mänskligt beteende och förutsättningar för lärande står i fokus för utbildning och forskning på vår institution. Vi utbildar studenter och forskare som står väl rustade att möta framtida utmaningar i samhälle och arbetsliv.