I min forskning har jag intresserat mig för visualiseringar som stöd och kommunikation för lärande inom naturvetenskapliga ämnen. I det senaste projektet jag deltog i ”Att utmana livsvetenskapernas tröskelbegrepp” undersöktes om det är möjligt att underlätta lärande av tröskelbegrepp genom visualiseringar evolutionsteorin som ämnesmässig kontext. Visualiseringar av tidsskalor var mitt fokus i det projektet.
För närvarande doktorerar jag inom naturvetenskapernas och ingenjörsvetenskapernas didaktik vid Linköpings universitet med inriktningar mot visualiseringar i undervisning. Jag är anknuten till den forskargruppen Visuellt lärande och kommunikation vid Linköpings universitet.
Som lärarutbildare har jag undervisat många kategorier av studenter från gymnasielärare till förskollärare med inriktning mot naturvetenskaplig ämnesdidaktik.
För närvarande doktorerar jag inom naturvetenskapernas och ingenjörsvetenskapernas didaktik vid Linköpings universitet med inriktningar mot visualiseringar i undervisning. Jag är anknuten till den forskargruppen Visuellt lärande och kommunikation vid Linköpings universitet.
Som lärarutbildare har jag undervisat många kategorier av studenter från gymnasielärare till förskollärare med inriktning mot naturvetenskaplig ämnesdidaktik.