Fotografi av Martin Mileros

Martin Mileros

Jag är doktor i industriell ekonomi och utforskar hur människor formar och formas av dataekonomin, med fokus på nollpristjänster, icke-monetära kostnader, influencers, blockkedjor och mänskliga värden i systemförändring.

Publikationer

2025

Martin D. Mileros (2025) Users Like You and Me: Understanding the User-Driven Data Economy from a Human-Centric Perspective
Martin Daniel Mileros, Charlotte Norrman, Christina Öberg (2025) The health paradoxes of social media influencers Journal of Innovation and Entrepreneurship, Vol. 14 (Artikel i tidskrift) Vidare till DOI
Martin Daniel Mileros, Robert Forchheimer (2025) Free for you and me? exploring the value users gain from their seemingly free apps DIGITAL POLICY REGULATION AND GOVERNANCE, Vol. 27, s. 239-257 (Artikel i tidskrift) Vidare till DOI

2020

Martin Daniel Mileros (2020) Mind Your Own Business: Understanding and characterizing value created by consumers in a digital economy

2019

Martin Daniel Mileros, Nicolette Lakemond, Robert Forchheimer (2019) Towards a Taxonomy of E-commerce: Characterizing Content Creator-Based Business Models Technology Innovation Management Review, Vol. 9, s. 62-77 (Artikel i tidskrift) Vidare till DOI

Nyheter

Organisation