Sök på liu.se
Sök
Visar
1 - 6
av 6
träffar
Laddar resultat
Forskarutbildning i funktionsnedsättning och samhälle
Utbildningen består av forskarstuderande med varierande bakgrund, vilket är en förutsättning för att frågeställningar ska kunna behandlas från olika perspektiv.
Nya möjligheter med teknikstöd i skolan
Vilka hinder och svårigheter upplever elever med olika nedsättningar i skolan? Hur får vi dem delaktiga och aktiva? Genom bedömningar med instrumentet BAS, individuella stödinsatser och teknikstöd ökar delaktighet och möjlighet att få godkända betyg.
Medarbetare
Visa alla
BAS – Bedömning av anpassningar i skolmiljön
BAS är ett intervjuinstrument som utifrån elevens perspektiv identifierar behov av anpassningar i skolan.
Öppen seminarieserie
Seminarieserien arrangeras av Linnécentrum HEAD i samarbete med avdelningen för handikappvetenskap vid Linköpings universitet.
Funktionshinder i skolan
Vilka hinder finns i skolmiljön? Hur ser barn och unga med funktionsnedsättning på delaktighet? Vilken betydelse har teknikstöd för studieresultatet? Vi utvecklar intervjuinstrumentet BAS, där barn/unga själva identifierar sina behov av anpassningar.
Stöd i skolan och övergång till gymnasiet, vidare studier och arbete
Vi undersöker övergångsprocessen från grundskola till gymnasiet, vidare studier och/eller arbete för unga vuxna med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.