Linköpings universitet har fyra campusområden på tre orter: Campus Valla och Campus Universitetssjukhuset (båda i Linköping), Campus Norrköping och Campus Lidingö.

Foto Magnus Johansson

Norrköping och Linköping ligger vid E4, 16 respektive 20 mil sydväst om Stockholm. Centralt i båda städerna finns resecentrum med många tåg- och bussförbindelser. Mellan de tre stora campusområdena (Valla, Norrköping och Universitetssjukhuset) går direktbussen Campusbussen som är gratis för studenter. Städerna har även varsin flygplats.

Campus Lidingö (Malmstens Linköpings universitet) ligger strax utanför centrala Stockholm.

Kartor och vägbeskrivningar

Kommunikationer och boende

Lokaltrafik

Busshållplatser

Det går att åka buss till samtliga campus. Campus Universitetssjukhuset (US) och Campus Norrköping ligger även på promenadavstånd från respektive resecentrum.

• Busshållplatser vid Campus Valla: Universitetet, Mäster Mattias väg, Teknikringen, Forskningsbyn, Nobeltorget
  • Busshållplatser vid Campus Universitetssjukhuset: US Södra entrén, US Norra entrén
  • Buss-/spårvagnshållplatser vid Campus Norrköping: Väster Tull, Söder Tull, Skvallertorget
  • Busshållplats vid Campus Lidingö: Larsbergs station

Flygplatser

Nätverkstjänster

Som besökare kan du behöva använda LiU:s nätverk. Linköpings universitet är anslutet till Eduroam, ett internationellt universitetssamarbete kring trådlösa datornätverk. Har du ett Eduroamkonto kan du använda det när du vistas på våra campus (vid eventuella fel, vänd dig till ditt hemuniversitet).

Har du inte ett Eduroam-konto kan du ansluta till gästnätverket "LiU-guest".

Bo och äta

Hotell, restauranger med mera finns på de olika städernas turistinformationssidor:

Så når du oss

Våra campus