Äldst, störst och med ett hav av cyklar.

Campus Valla ligger cirka tre kilometer från Linköpings centrum. Runt omkring finns ett populärt fritidsområde, golfbana, den innovativa stadsdelen Vallastaden och företagsparken Linköping Science Park (Mjärdevi). Ett stenkast bort ligger det största studentbostadsområdet i Linköping – Ryd.

Valla är universitetets äldsta och största campus med studenter från en mängd olika utbildningar och forskning inom ett stort antal ämnen. På campusområdet finns flera caféer, restauranger och butiker.

Hitta till Campus Valla

Rundtur på Campus Valla

Följd med in på Campus Valla

Är du nyfiken på hur Campus Valla ser ut? Följ med en av våra studenter på en kort rundvandring för en titt på ett av Linköpings universitets äldsta och största campus. På campusområdet finns flera caféer, restauranger och butiker.

Studentliv i Linköping

Mer än bara plugg

Att vara student innehåller långt ifrån bara plugg. På Campus Valla kan du som student engagera dig i föreningar och vidareutveckla dina intressen, träna på elitnivå, ge dig ut i naturen eller umgås med vänner.

Utbildningsprogrammens sektioner är experter på studentlivet, ta gärna en titt på deras webbplatser för aktuella händelser.

Läs mer om studentliv och studentföreningar.

Studentkårer

Vid Linköpings universitet finns det tre studentkårer, Consensus, LinTek och StuFF, som var och en representerar studenterna vid de fyra fakulteterna.

• LinTek är studentkåren för dig som läser vid Linköpings Tekniska Högskola.
  • StuFF är studentkåren för dig som läser vid området för utbildningsvetenskap eller vid den filosofiska fakulteten.
  • Consensus är studentkåren för dig som studerar vid Medicinska fakulteten.

Sektioner och nationer

Till varje utbildning finns en sektion som är till för att förgylla studenternas tillvaro. Sektionerna bevakar utbildningens kvalitet men har också hand om andra aktiviteter såsom Nolle-P för nya studenter. Varje sektion har ett festeri som arrangerar sektionens fester och sittningar.

Vid Campus Valla finns det även två nationer, Wermlands och Västgöta nation. Det är studentföreningar uppdelade efter landskap eller andra geografiska områden. Nationerna arrangerar fester, pubar, sport- och kulturevenemang, resor med mera.

Se alla sektioner och nationer.

Mötesplatser

Bo och leva i Linköping

Kartor över Campus Valla

Karta över universitetsområdet Campus Valla.

Kontaktuppgifter och besöksinformation

Infocenter

Du är välkommen till Infocenter med alla frågor som rör dina studier och Linköpings universitet.

Telefon: 013-28 10 00, vardagar kl. 8.00-16.30
E-post: infocenter@liu.se
Kontaktformulär

Öppettider för besök: Studenthuset, Campus Valla: vardagar kl. 10.00-14.00

Campus Valla
Olaus Magnus väg 37
583 30 Linköping

Campus Valla är stort. Kolla in våra kartor och vägbeskrivningar för att hitta rätt när du ska besöka oss eller letar efter hus och lokaler på våra campus.

Linköpings universitet
581 83 Linköping