Möbelutbildningar i skräddarsydda lokaler på Campus Lidingö

På Campus Lidingö, strax utanför Stockholm, erbjuder Malmstens LiU utbildningar i möbeldesign, möbelsnickeri och möbeltapetsering. Byggnaden som invigdes 2009 har skräddarsydda lokaler med tillgång till mycket välutrustade verkstäder. Här finns också ett galleri med ambitiöst utställningsprogram.

I en äldre del av fastigheten finns Byggmästare John Mattsons bibliotek. Här kan du låna böcker om möbler, trä, konst och design. Här finns även studieplatser, sköna fåtöljer och ett piano.

Hitta till Campus Lidingö

Turistinformation om Lidingö/Stockholm

Rundtur på Campus Lidingö

Av Linköpings universitets fyra campus utgör Campus Lidingö det minsta. Litet, men naggande gott vill vi påstå! Malmstens skräddarsydda lokaler som stod klara 2009 erbjuder välutrustade verkstäder, ateljéer och bibliotek, och campus är öppet alla dagar i veckan. Det här är en unik plats för dig som vill vara kreativ i ett akademiskt sammanhang. Välkommen med på en rundtur!

Kartor över Linköpings universitet

Kontaktuppgifter och besöksinformation