Nu kan du anmäla dig till vårens kurs i grundläggande programmering med ämnesdidaktisk inriktning för matematiklärare.

Kurserna ges på uppdrag av Skolverket.

Målgrupp

Kursen är till för dig som är anställd på högstadiet (årskurs 7-9) eller på gymnasiet och undervisar i matematik.

Kursinformation

Syftet med kursen är att du ska lära dig grundläggande programmering med en ämnesdidaktisk infärgning. Kursen består av föreläsningar, praktiskt arbete och workshops/laborationer.

Kursen går på kvartsfart (25%) och ges som distansundervisning med cirka fyra campusförlagda träffar. Mellan träffarna arbetar deltagarna själva eller kollegialt.

Anmälan

Anmäl dig via denna länk: Anmälan till Grundläggande programmering med ämnesdidaktisk inriktning 7,5 hp senast 15 december 2019.

Kursplaner

Kursplan - matematikdidaktisk inriktning för lärare i åk 7-9

Kursplan - matematikdidaktisk inriktning för lärare i gymnasieskolan