Forskningsgruppen Machine Learning Research Group vid IDA anordnar forskningsseminarieserien IDA Machine Learning Seminars.

Seminarie
Foto: Thor Balkhed

Maskininlärning (eng. Machine Learning) är ett vetenskapligt område i gränslandet mellan statistik, artificiell intelligens och datavetenskap.

På IDA:s maskininlärningsseminarier presenterar internationellt och nationellt erkända maskininlärningsforskare ny forskning.

Bland tidigare talare finns världskända forskare, som professor David Blei (Columbia University, New York), professor Max Welling (University of Amsterdam) och professor Neil Lawrence (University of Cambridge) för att nämna några.

Seminarierna hålls vanligtvis var fjärde onsdag kl. 15.15 - 16:15 i Ada Lovelace, hus B, Campus Valla, Linköping.

• Du kan läsa mer om kommande och tidigare seminarier här.
  • För att få meddelande om kommande seminarier prenumerera på vår e-postlista här.
  • Du kan också prenumerera på IDA maskininlärningsseminariers kalender genom att använda den här ics-länken.

Kontakt och information

Andra seminarier