Vill du prova på att vara student? Sommarveckan på Linköpings universitet innehåller flera spännande upplevelser inom teknik och naturvetenskap. Som deltagare får du en unik inblick i universitetsvärlden.
Foto YinYang

Sommarveckan

Brinner du för teknik och naturvetenskap och går i årskurs 7? Då ska du anmäla dig till Sommarveckan.

Under två dagar i juni får du en unik möjlighet att utforska den spännande universitetsmiljön på Campus Valla, Linköpings universitet. Som deltagare får vara med på flera intressanta laborationer och studiebesök. Du får också träffa våra studenter som guidar dig runt, hjälper till och tar dig mellan aktiviteterna. Det blir många blandade och spännande aktiviteter och de passar alla, oavsett förkunskaper.

Årets program:

• Robotprogrammering
  • Kluriga gåtor och färgglada problem
  • Lär dig mikroskopera
  • Upptäck kemin
  • Kallare än kallt – flytande kväve
  • Kreativ i DigiMaker
  • Leanspelet
  • Kugghjuls- och legolabb
  • Träffa Fenomenmagasinets djur
  • Den makalösa manicken

Programmet kan komma att justeras och uppdateras.

När är det och hur anmäler jag mig?

Du kan under 2024 välja att vara med på Sommarveckan under två dagar i juni, 17-18 eller 19-20 juni. Aktiviteten är kostnadsfri och på dagtid på Campus Valla. Dessutom bjuder vi på mat.

Anmäl dig här. Det finns ett begränsat antal platser och urval sker genom lottning.

Så här behandlar vi dina personuppgifter

När du anmäler dig till Sommarveckan behöver Linköpings universitet behandla dina personuppgifter. Detta görs för att administrera evenemanget och skicka relevant information till dig. Det vi sparar är namn, bostadsadress, födelseår, årskurs, telefonnummer och e-postadress.

Sommarveckan gör också ett informationsutskick per post till elever i årskurs 7. Adressuppgifterna hämtas från SPAR.

Fler aktiviteter från skolsamverkan

Skolsamverkan vid Linköpings universitet